Dat onderwijsprofessionals hun studenten graag willen helpen om zelfregulerend te leren, horen we in het hoger onderwijs steeds vaker. Maar wat bedoelen we daar precies mee? En hoe bereiken we dat doel?
Aanmelden
In dit webinar gaat moderator Joost Hoebink in gesprek met hoogleraar Anique de Bruin en twee Comeniusleden Judith Sieben en Renée Hendriks. Samen bespreken ze eerst de wetenschappelijke theorie over en het empirisch bewijs voor zelfregulerend leren in het hoger onderwijs. Vervolgens vertalen ze deze inzichten naar de praktijk. Aan de hand van drie stellingen en twee concrete voorbeelden laten ze zien hoe docenten het zelfregulerend leervermogen van hun studenten kunnen ondersteunen. Judith Sieben geeft een praktijkvoorbeeld uit het wo en Renée Hendriks deelt een praktijkvoorbeeld uit het hbo.
Voor wie
onderwijsprofessionals (zoals docenten, onderwijsadviseurs en -ontwikkelaars) en beleidsmedewerkers in het hbo en wo. Uiteraard zijn ook andere geïnteresseerden, bijvoorbeeld uit het mbo, van harte welkom om het webinar te volgen.
Praktische informatie
Datum: woensdag 19 maart
Tijd: 15.30 tot 16.30 uur
Locatie: online (link volgt na aanmelding)
Kosten: gratis
Aanmelden