Submenu

Webinar: Zelfregulerend leren; Van theorie naar praktijk in het hoger onderwijs

03-03-2025 62 keer bekeken

Begin

19-03-2025 om 15:30

Einde

19-03-2025 om 16:30

Maximaal aantal aanmeldingen bereikt, je kunt je niet meer aanmelden.

Locatie

Als onderwijsprofessional wil je graag studenten helpen met zelfregulerend leren. Maar wat bedoelen we daar precies mee? En hoe kun je dat doel bereiken? Kom dit en meer te weten tijdens het webinar op 19 maart!

Dat onderwijsprofessionals hun studenten graag willen helpen om zelfregulerend te leren, horen we in het hoger onderwijs steeds vaker. Maar wat bedoelen we daar precies mee? En hoe bereiken we dat doel?

Aanmelden

In dit webinar gaat moderator Joost Hoebink in gesprek met hoogleraar Anique de Bruin en twee Comeniusleden Judith Sieben en Renée Hendriks. Samen bespreken ze eerst de wetenschappelijke theorie over en het empirisch bewijs voor zelfregulerend leren in het hoger onderwijs. Vervolgens vertalen ze deze inzichten naar de praktijk. Aan de hand van drie stellingen en twee concrete voorbeelden laten ze zien hoe docenten het zelfregulerend leervermogen van hun studenten kunnen ondersteunen. Judith Sieben geeft een praktijkvoorbeeld uit het wo en Renée Hendriks deelt een praktijkvoorbeeld uit het hbo. 

Voor wie

onderwijsprofessionals (zoals docenten, onderwijsadviseurs en -ontwikkelaars) en beleidsmedewerkers in het hbo en wo. Uiteraard zijn ook andere geïnteresseerden, bijvoorbeeld uit het mbo, van harte welkom om het webinar te volgen.

Praktische informatie

Datum: woensdag 19 maart
Tijd: 15.30 tot 16.30 uur
Locatie: online (link volgt na aanmelding)
Kosten: gratis

Aanmelden

Cookie-instellingen