Welke prikkels heeft een docent nodig om zich te ontwikkelen? Hoe kunnen docenten blijven innoveren en hun eigen docentschap ontwikkelen? Aandacht en waardering voor een onderwijscarrière in het hoger onderwijs is in elk geval een voorwaarde – wat nog meer? Leden van dit tracé diepen dit uit.
Hans Savelberg is tracévoorzitter
Help ons inzicht te krijgen in de motivatie en identiteit van docenten in het hbo en wo. Het tracé duurzaam docentschap nodigt je uit om onze vragenlijst in te vullen. The questionnaire is in Dutch and English. Lees meer over Survey: Wat drijft jou als docent?
Together with Ruth Graham and the Dutch Recognition & Rewards network, the ComeniusNetwork organised two webinars on recognising and rewarding teaching in universities. These webinars, with inspiring contributions by speakers from the Netherlands and abroad. Lees meer over Pride, Prejudice and Pioneers: a Teacher’s Perspective on Recognition and Rewards
Lees het verslag van webinar 2 'Rewarding and Recognising Teaching Excellence' van 27 november. Samen georganiseerd met Dutch Recognition & Rewards Network, ComeniusNetwerk, VSNU, Ruth Graham. In het kader van Erkennen en Waarderen. Het verslag is in het Engels. Lees meer over Implementing academic career pathway frameworks in higher education
Lees het verslag van de webinar 'Recognition & Rewards' van 23 november. Samen georganiseerd met Dutch Recognition & Rewards Network, ComeniusNetwerk, VSNU, Ruth Graham. In het kader van Erkennen en Waarderen. Het verslag is in het Engels. Lees meer over Rewarding and recognition of excellent teaching
Jana Vyrastekova wants to make 'mathematics great again', which prompts some emotions. She writes about the importance of these emotions in the process of learning. Lees meer over Doorgeefkrijtje - It's emotional
De Vereniging van Universiteiten (VSNU) presenteerde in november een plan om academici te belonen voor meer dan hun alleen hun prestaties als onderzoeker, maar bijvoorbeeld ook voor goed onderwijs. Lees meer over Erkennen en waarderen van wo- én hbo-docenten
Wie je bent als docent, wat je doet en wat beter moet of kan: leden van het ComeniusNetwerk schrijven blogs over hun ervaringen in het hoger onderwijs en geven het krijtje dan door. Dennis Löwik schrijft over de toetsverslaving in het hoger onderwijs. Lees meer over Doorgeefkrijtje - Toetsverslaving
Geheel naar moderne onderwijsmaatstaven kreeg de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) feedback op de stand van het hoger onderwijs, vanuit de visie van leden van het ComeniusNetwerk. De tips en tops leverden een levendig gesprek op. Lees meer over Minister Van Engelshoven (OCW) krijgt tips en tops van Comeniusdocenten
Een aantal leden van het ComeniusNetwerk en van De Jonge Akademie pleit voor meer mogelijkheden voor wetenschappers die carrière willen maken in het academisch onderwijs. Lees meer over “Maak van goed onderwijs een academisch specialisme”
Binnen het tracé duurzaam docentschap is veel discussie over de betekenis van die titel: wat is duurzaam docentschap precies? Hoe kun je dat invullen? Wat is het ideaal? En hoe komen we daar? Leden van het tracé delen hun verhaal over duurzaam docentschap. Lees meer over Stem van de Docent
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.